Brev:
Rytme i 8 mdr.'s alderen
22. oktober 2014
Alder:
8 mdr.
Rytme i 8 mdr.'s alderen
Kære Helen
Der sker rigtig meget med Frederik i øjeblikket :-) Han er nu på anden uge ved at blive kørt ind i vuggestue, og det går rigtig fint; han er naturligvis mere træt og fyldt med indtryk, men jeg synes, han virker glad og som et barn, der trives. Den pædagog, der står for indkøringen, er ganske enkelt super, og er god til at kommunikere omkring Frederik og hans behov - dejligt :-)
Som jeg tidligere har skrevet, starter jeg op på deltid i midten af november, så lige nu har jeg mulighed for at give Frederik korte dage, som jeg tror, fungerer godt både for ham og mig.
Jeg har lige brug for dine tanker omkring hans nuværende rytme; jeg synes egentlig, det kører fint, men er alligevel i tvivl om, Frederiks rytme ift. mad og søvn er 'passende' for en dreng på 8 1/2 måned:
05/05:30: Vågner (af afføring), skiftes, får flaske med vand, svøbes og falder i søvn efter 45 - 60 minutter
7:15:7:30: Vågner, får morgengrød (med MME og fedtstof) og vand af kop, brød i hånden
Ca. 9: Afleveres i vuggestue, får formiddagsmad og vand af kop
Ca. 10:30: Sover formiddagslur 60-90 minutter
Efter lur: Frokost og vand
Ca. 13: Hentes i vuggestue
Ca. 14:30: Flaske, omkring 200 ml, sover eftermiddagslur, 90-120 minutter
Ca. 16:30: Grød eller frugtmos, frugt og kiks i hånden, vand
18: Aftensmad; udgangspunkt i vores mad, hertil ekstra mosede grøntsager (med MME og fedtstof)
Herefter bad, tandbørstning og D-vitamin
Ca. 19:30: Flaske, ca. 200 ml, svøbes og puttes
Ca. 22:30: Melder sig selv eller få flaske i søvne, ca. 200 ml. (det sker dog oftere og oftere, at han kun spiser 100-150 ml), sover herefter videre
Hvad tænker du om rytme og mad? Frederiks appetit er rigtig god i øjeblikket, og hertil kommer så ca. 650 ml MME + hvad han får i maden.
Skal vi i gang med at vænne ham fra flasken kl. 22:30?
Mange hilsner fra
Frederiks mor